Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2024

Ο Μέγας Φώτιος, η Θεολογική Σχολή της Χάλκης και στο βάθος ένωση…

 

εικόνα άρθρου: Ο Μέγας Φώτιος, η Θεολογική Σχολή της Χάλκης και στο βάθος ένωση…
Άρθρο της Σοφίας Μακεδονοπούλου

Ήταν ο Μέγας Φώτιος Οικουμενιστής;


Οικουμενιστικά εορτάστηκε και φέτος στις 6 Φεβρουαρίου ο Μέγας Φώτιος στη Χάλκη, στο Καθολικό της Ιεράς Μονής Αγίας Τριάδος, σαν ιδρυτής που είναι ο Άγιος αυτής της Μονής, χοροστατούντος του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου.


Εκκλησιάστηκαν οι Αρχιερείς Γέρων Δέρκων κ. Απόστολος, Πρόεδρος της Εφορείας της Ι. Μονής, Γέρων Πριγκηποννήσων κ. Δημήτριος, Ανθηδώνος κ. Νεκτάριος, Επίτροπος του Παναγίου Τάφου στην Πόλη, Σηλυβρίας κ. Μάξιμος και Σαράντα Εκκλησιών κ. Ανδρέας, μέλη της Εφορείας της Ι. Μονής, καθώς και ο Επίσκοπος Δαφνουσίας κ. Σμάραγδος, κληρικοί και μοναχοί, Άρχοντες Οφφικιάλιοι του Οικουμενικού Πατριαρχείου, και η Ευγεν. κ. Julie Eadeh, Γενική Πρόξενος των ΗΠΑ στην Πόλη.

Παρέστησαν, επίσης, ο κ. Sabino Chialà, Ηγούμενος του ΡΚαθολικού Μοναστηριού του Bose, με μέλη της Αδελφότητός του, oι Eλλογιμ. Καθηγητές κ. Christoph Markschies, Πρόεδρος της Ακαδημίας Επιστημών και Ανθρωπιστικών Σπουδών Βερολίνου – Βραδεμβούργου, πρώην Πρωσσικής Ακαδημίας, και κ. Gerald Haug, Πρόεδρος της Λεοπολδείου Γερμανικής Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών.

Στην Ιερά Μονή συστεγάζεται η Θεολογική Σχολή της Χάλκης και στην Αίθουσα Τελετών αυτής πραγματοποίησε αμέσως μετά τη Θ.Λειτουργία ομιλία ο Οικουμενικός Πατριάρχης. Η Χαλκίτις Σχολή, τόνισε ο Πατριάρχης, υπήρξε το “θεολογικόν εργαστήριον”, ο “σιδηρούς θεολογικός βραχίων” και το “think tank” του Φαναρίου, ο τροφοδότης αυτού με ικανώτατα στελέχη. Για να συνεχίσει: Ο καθηγητικός σύλλογός της εκαλείτο να εκφέρη γνώμην επί εκκλησιαστικών θεμάτων, να εκπονήση σχέδια κειμένων και εισηγήσεις του Θρόνου διά κανονικά και λειτουργικά θέματα, διά τας διορθοδόξους και διαχριστιανικάς σχέσεις. Άπαντες οι Χαλκίται, διδάσκοντες και διδασκόμενοι, εγνώριζον ότι η αγία αποστολή της Εκκλησίας δεν προάγεται υπό μιάς εσωστρεφούς ευσεβείας και θεολογίας,η οποία αδιαφορεί διά τον κόσμον ή τον απορρίπτει, διά να διαφυλάξη αλώβητον την δήθεν απειλουμένην υπό των εξελίξεων καθαρότητα της ορθοδόξου πίστεως. Η κλειστή πνευματικότης είναι η μονοφυσιτίζουσα άρνησις της οικουμενικότητος του χριστιανικού Ευαγγελίου, η οποία παράγει πάντοτε τον φονταμενταλισμόν.

Αυτό το πνεύμα ανοικτοσύνηςδιεσώθη και εκαλλιεργήθη και κατά τας τελευταίας πέντε δεκαετίας εν Χάλκη. Η κλειστή Σχολή ελειτούργησεν ως κέντρον μελέτης, ως τόπος ημερίδων και διεθνών συνεδρίων, ποικίλων πολιτιστικών εκδηλώσεων και άλλων πρωτοβουλιών, ως μία σύγχρονος «Ακαδημία». Γενικώτερον, ισχύει ότι άνευ αυτού του πνεύματος διαλόγου, το οποίον ενσαρκώνει και εκφράζει εμπράκτως και οικουμενικώς η Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία, η παρουσία και η πορεία της Ορθοδοξίας εις τον σύγχρονον κόσμον θα ήτο όλως διαφορετική”.

Παρακάτω ο Πατριάρχης αναφέρθηκε εκτενώς στον εορταζόμενο Μέγα Φώτιο, μόνο και μόνο για να εμπλέξει το ιερό του πρόσωπο με τα μιαρά οικουμενιστικά και προδοτικά του σχέδια. Και συγκεκριμένα με τα φιλενωτικά σχέδια που εξυφαίνονται για τον εορτασμό της συμπληρώσεως 1700 ετών από την πραγματοποίηση της Α’ Οικουμενικής Συνόδου το 2025! “Εν όψει του παγχριστιανικού εορτασμού, κατά το 2025, της συμπληρώσεως 1700 ετών από της πραγματοποιήσεως της Α’ εν Νικαία Οικουμενικής Συνόδου, ο Φώτιος διεκδικεί ιδιαιτέραν θέσιν ως αυθεντικός εκπρόσωπος και εκφραστής της εκκλησιολογικής ταυτότητος και συνοδικής λειτουργίας της Εκκλησίας”, είπε.

Σοβαρά; Ήταν ο Μέγας Φώτιος Οικουμενιστής και φιλενωτικός; Το φρόνημα του Μεγάλου Φωτίου προσευχόμαστε να μας χαρίσει κι εμάς ο Θεός και να μας φυλάξει απο τη δαιμονική πονηρία των Οικουμενιστών και του Πατριάρχη, που εκφράζεται ως εξής για το Μέγα Φώτιο: “Ο μέγας Πατριάρχης υπήρξε χαρισματικός εκκλησιαστικός ανήρ και θεολόγος. Ακραιφνής και ανυποχώρητος πρόμαχος της Ορθοδοξίας, ηκύρωσε θεολογικώς το «filioque», έδωκεν έμφασιν εις την ιεραποστολήν, ενίσχυσε τον θεσμόν της Πενταρχίας, ηγωνίσθη διά την κατοχύρωσιν των δικαίων του Οικουμενικού Θρόνου, συνέβαλεν ουσιωδώς εις την διαμόρφωσιν της Ορθοδόξου Εκκλησιολογίας, η δομή της οποίας παραμένει όντως «Φωτιανή». Ο Φώτιος αποκαλεί τας αγίας και οικουμενικάς επτά συνόδους «διδασκάλους και προμάχους της ευσεβείας». «Δι᾽ αυτών γαρ πάσα καινοτομία και αίρεσις απελαύνεται, το δε της Ορθοδοξίας ακήρατον και αρχαιοπαράδοτον φρόνημα ταίς ευσεβούντων ψυχαίς εις αδίστακτον σεβασμιότητα καθιδρύνεται» (Φωτίου, Επιστολαί, Η’, «Τι εστιν έργον άρχοντος», PG 102, 632Α). Ο Θεός ευλόγησε τους αγώνας του και τα έργα του, κορύφωσιν και στέφανον των οποίων απετέλεσε η εν Κωνσταντινουπόλει Μεγάλη Σύνοδος του 879/80, πρότυπον εκκλησιολογικής πληρότητος και συνοδικής εργασίας. Εν όψει του παγχριστιανικού εορτασμού, κατά το 2025, της συμπληρώσεως 1700 ετών από της πραγματοποιήσεως της Α’ εν Νικαία Οικουμενικής Συνόδου, ο Φώτιος διεκδικεί ιδιαιτέραν θέσιν ως αυθεντικός εκπρόσωπος και εκφραστής της εκκλησιολογικής ταυτότητος και συνοδικής λειτουργίας της Εκκλησίας”.

Θα εμπλέξουν σοβαρά και ανερυθρίαστα το Μέγα Φώτιο με τον παγχριστιανικό- οικουμενιστικό εορτασμό της συμπληρώσεως 1700 ετών από την πραγματοποίηση της Α΄Οικουμενικής Συνόδου; ‘Εναν εορτασμό που διοργανώνει το ΠΣΕ των 263 αιρέσεων και κατά τον οποίο επίκειται κοινός εορτασμός του Πάσχα, κάτι το οποίο παραβιάζει την Α΄Οικουμενική Σύνοδο; Θα εορτάσουν την Α΄Οικουμενική Σύνοδο παραβιάζοντάς την; Και έτσι θα τιμήσουν τον Μέγα Φώτιο;!!! Ω, της υποκρισίας!!! «Μη μετά αιρετικών εορτάζειν το Πάσχα»… βοούν οι κανόνες….

Σημειωτέον ότι το κοινό πασχάλιο δεν είναι κάτι που βγάζουμε από το μυαλό μας. Το ανακοίνωσε ο ίδιος ο Πατριάρχης το Πάσχα του 2022, την ημέρα της Αναστάσεως, κατόπιν συνάντησης που είχε με αρχηγούς Ετεροδόξων αιρετικών Κοινοτήτων της Τουρκίας. Και το επιβεβαιώνει ο ίδιος ο Πάπας. Για κάποιους παραδοσιακούς μάλιστα αποτελεί την κόκκινη γραμμή για διακοπή μνημοσύνου… Για να δούμε, γιατί μέχρι στιγμής έχουν αποκτήσει υπερφυσικές ιδιότητες να καταπίνουν καμήλες και να αποδέχονται τη συκοφαντία ότι εμείς που αποτειχιστήκαμε είμαστε εκτός Εκκλησίας….

Γράφαμε σε επίκαιρο άρθρο μας το 2022: “Το παράδοξο είναι ότι μεγαλύτερη αντίσταση από τους παραδοσιακούς έβρισκαν οι Οικουμενιστές όσο ήταν στη θεωρία (Μπαλαμάντ, Σαμπεζύ, Γενεύη κλπ) πάρα τώρα που πέρασαν στην πράξη από το Κολυμπάρι κι έπειτα! Πώς θα προχωρήσουν σε ένωση και κοινό ποτήριο, άν δεν πετύχουν πρώτα τον κοινό εορτασμό του Πάσχα;…. Από το καλοκαίρι Οικουμενιστές και Πάπας μας πληροφορούν και μας προετοιμάζουν πως εκεί το πάνε, σε μια προσπάθεια να γκρεμιστούν οι παλιές προκαταλήψεις και να οδηγηθούμε σιγά σιγά σε πλήρη ένωση. Χρονιά ορόσημο του κοινού εορτασμού θα αποτελέσει το 2025, μία χρονιά προσεκτικά επιλεγμένη μιας και συμπίπτει η ημερομηνία εορτασμού του Πάσχα για Ορθόδοξους και Ρωμαιοκαθολικούς και θα εορταστεί και η 1700η επέτειος της Συνόδου της Νίκαιας. Αυτή η τυχαία σύμπτωση, λοιπόν, θα αποκτήσει από τους Οικουμενιστές ύψιστο συμβολισμό μαρτυρίας και συμφιλίωσης, αφού ο κοινός εορτασμός του Πάσχα επιβάλλεται κατ’ αυτούς ως οικουμενικό ζήτημα πρώτης τάξης!…. Από τον Μάιο του 2021 έχουμε μάλιστα δήλωση και του Πατριάρχη Ιεροσολύμων ότι επιθυμεί τον κοινό εορτασμό του Πάσχα, και έτσι γίνονται δύο τουλάχιστον οι Πατριάρχες που το επιθυμούν”.

Όσο για το ότι η Σχολή της Χάλκης υπήρξε ανέκαθεν το think tank του Πατριαρχείου και των Οικουμενιστών το γνωρίζουμε, γι΄αυτό και έχουμε εκπονήσει προ καιρού μία μικρή μελέτη για το θέμα, με τίτλο “Φάκελος “Σχολή της Χάλκης”. Στην παραπάνω μάλιστα ομιλία του ο πλανεμένος Πατριάρχης αποκαλύπτει ο ίδιος γιατί ο Θεός δεν επιτρέπει την επαναλειτουργία της: Για άλλη μια φορά ο Θεός χρησιμοποιεί τον Τούρκο για να μην φραγκέψουμε!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου