Οι …Πατέρες της πεντηκοστιανής κίνησης και τα δαιμόνια της Azusa!
Οι …Πατέρες της πεντηκοστιανής κίνησης
και τα δαιμόνια της Azusa!
Ή πως καθιερώθηκε η γλωσσολαλιά σαν δόγμα στους πεντηκοστιανούς!
312, Azusa st. Το σπίτι των δαιμονικών φαινομένων.
Η Αzusa είναι πραγματικό ορόσημο ΚΑΙ για τους Έλληνες πεντηκοστιανούς καθώς πολλοί συγγραφείς τους αναπολούν τις εποχές εκείνες. Τι πραγματικά έγινε όμως στο "περίφημο" σπίτι της οδού Αzusa κατά το διάστημα 15/4-31/12/1906... Μεταφέρουμε από το βιβλίο του π.Αλεξίου Καρακαλλινού με τίτλο: ΕΝ ΕΙΡΗΝΗ, ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΔΕΗΘΩΜΕΝ.
[...] Ο Parham αναζητούσε κάποια υψηλότερη πνευματική εμπειρία και
πνευματική δύναμη. Έχοντας άγνοια για τα αληθινά μέσα, με τα οποία η
καρδία μπορεί να καθαρθεί και να φωτισθεί, ο Parham και οι μαθηταί του κόλλησαν στο εντελώς εξωτερικό σημάδι της Πεντηκοστής. [...]
[...] Ο Parham και οι μαθηταί του πέρασαν την παραμονή της Πρωτοχρονιάς εκείνου του έτους προσπαθώντας να αναγκάσουν το κυρίαρχο Πνεύμα να τους δώσει το χάρισμα της γλωσσολαλίας, όπως αυτοί το αντιλαμβάνονταν. Παρά την επιμονή τους οι προσπάθειες τους απέβησαν άκαρπες, μέχρι που αποφάσισαν ότι το συστατικό που χάθηκε από την αποστολική διαδικασία πρέπει να ήταν «η επίθεση των χειρών» η το ανθρώπινο άγγιγμα. Όταν προστέθηκε αυτός ο παράγων, «η Agnes Ottman άρχισε να βγάζει παράξενους ήχους» και έτσι γεννήθηκε το νέο Κίνημα των Πεντηκοστιανών, το οποίο βασίστηκε στο «Βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος» και στη «γλωσσολαλία».
Charles Parham: "φήμες" τον θέλουν φαν των Λευκών Χριστιανών της Κ.Κ.Κλαν- μετά την γλωσσολαλιά του.
Ο Parham περιγράφει ως εξής το γεγονός αυτό:
«Πριν
καλά επαναλάβω τρεις ντουζίνες προτάσεων, η δόξα έπεσε επάνω της, ένα
φωτοστέφανο φάνηκε να περικυκλώνει το κεφάλι και το πρόσωπο της και
αμέσως άρχισε να ομιλεί κινέζικα, και δεν μπορούσε να ομιλήσει Αγγλικά
επί τρεις ημέρες». [...]
[...]Πολύ
σωστά μπορεί κάποιος να πει ότι με τη γέννηση του Πεντηκοστιανισμού
γεννήθηκε ένας νέος τύπος «Χριστιανισμού», που διέφερε όχι μόνον από τις
πολύ συντηρητικές μορφές του συμβατικού Προτεσταντισμού, αλλά και από
τον Χριστιανισμό τον βασισμένο στην εμπειρία του Προτεσταντισμού των
ανανεωτών του δεκάτου ένατου αιώνα. Το «λαλείν γλώσση» για
μερικούς Πεντηκοστιανούς αποτέλεσε «την απάντηση» σε σχέση με την
«βεβαιότητα» της σωτηρίας. Η γλωσσολαλία θεωρήθηκε ως απόδειξη του
«βαπτίσματος στο Άγιο Πνεύμα», το οποίο σίγουρα κατερχόταν «εξ ύψους» και δεν μπορούσε να αμφισβητηθεί.
Σ' αυτό το νέο Κίνημα η αίσθηση της μετανοίας και της αμαρτίας, που
ήταν κεντρική στην «εμπειρική σωτηρία» των ανανεωτών, αντικαθίσταται με
μία εντελώς ασαφή, επί πλέον δε και οριστικά απολαυστική και αισθησιακή,
εμπειρία της «γλωσσολαλίας». Εν τω μεταξύ η διάκριση ανάμεσα
στη λατρεία και στη διασκέδαση συνεχίζει να παραμένει ασαφής σ' αυτές
τις κοινωνίες. Ακολουθώντας το παράδειγμα του Dowie, ο Parham μπορούσε
να φορεί «ενδυμασία των Αγίων τόπων», για να κάνει δημόσια εντύπωση. Ευκαιριακά σημειώνουμε ότι «ο πατήρ της Πεντηκοστής» υπήρξε επίσης και υποστηρικτής της Κού-Κλούξ-Κλάν![...]
William J. Seymour
[...]Μέσα στα λίγα επόμενα χρόνια ο Πεντηκοστιανισμός άρχισε να
εξαπλώνεται μέσα στο Κίνημα της Αγιότητας, κερδίζοντας τη δημόσια
αναγνώριση στο Λος Άντζελες με κέντρο το Ιεραποστολικο Σωματείο της
οδού Azusa, 312 όπου έγινε γνωστό ως «η Δεύτερη Πεντηκοστή» κάτω από την καταλυτική επίδραση ενός από τους πρώην βιβλικούς φοιτητές του Parham του William J. Seymour (1870-1922). Για τους Πεντηκοστιανούς το οίκημα που βρισκόταν στην διεύθυνση οδού Azusa 312 ήταν το δικό τους υπερώο
Πεντηκοστής. Χιλιάδες έσπευδαν από την άκρη της χώρας να έλθουν στο
μικρό εκείνο σπίτι για να λάβουν το χάρισμα της γλωσσολαλίας και να δουν
τα «έργα του Πνεύματος». Ένας Πεντηκοστιανός ιστορικός γράφει: «Πιθανώς ο καθένας στο Κινημά των Πεντηκοστιανών μπορεί να αποδίδει τις ρίζες τους κατά κάποιον τρόπο στην Azussa. Οι διαφορές όμως ανάμεσα στην «Πεντηκοστή», που έγινε εκεί, και σ' εκείνη που συνέβη Ιεροσόλυμα, είναι όντως καταπληκτικές.
Ο ίδιος ο Seymour διέκρινε την παρουσία ενός άλλου πνεύματος, εκτός του Αγίου Πνεύματος, σ' αυτή την «Πεντηκοστή». Ένας από τους ηγέτες της οδού Azussa έγραφε: «Δεν τολμούσαμε να εφιστούμε συνεχώς την προσοχή των ανθρώπων στις ενέργειες του πονηρού. Θα μπορούσε να προκληθεί τρόμος».
Εν πάση περιπτώσει, ο Seymour έγραψε στον Parham να έλθει και να βοηθήσει στη διάκριση των πνευμάτων. Ο «πατέρας της Πεντηκοστής» ήλθε.
Στη συνέχεια παραθέτουμε τα σχόλια του:
«Έσπευσα στο Λός Άντζελες και για μεγάλη μου έκπληξη βρήκα την κατάσταση πολύ χειρότερη άπ' ό,τι την περίμενα... εκδηλώσεις σαρκικές, πνευματιστικοί έλεγχοι (sic). Είδα ανθρώπους να υπνωτίζονται επάνω στο θυσιαστήριο μπροστά σε υποψηφίους που ζητούσαν το βάπτισμα, ενώ πολλοί λάμβαναν το βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος...Επίτρεψέ μου να μιλήσω καθαρά για το έργο, όπως το βρήκα έδώ.Συνάντησα καταστάσεις υπνωτισμού, καταστάσεις δαιμονικές, καταστάσεις πνευματιστικές καταστάσεις ύπνωτιστικές, όλα τα ειδη μαγείας, παροξυσμούς, καταληψίες και άλλα... Καμμία τέτοια κατάσταση δεν είναι γνωστή στους δικούς μας εργάτες ως αποτέλεσμα συγκεκριμένων λέξεων ή ήχων, χτυπημάτων του σαγονιού ή μαλάξεων του λαιμού. Υπάρχουν πολλοί στο Λος Άντζελες που ψάλλουν, προσεύχονται και ομιλούν θαυμάσια γλώσσες, καθώς το Πνεύμα τους δίνει λόγο, και γίνεται εδώ μία ασυνάρτητη φλυαρία, που δεν είναι καθόλου γλωσσολαλία»[Όπως παρατίθεται στο βιβλίο του Πεντηκοστιανού ιστορικού Roberts Liardon, God's Generals, σ. 157-158.]
Ενώ ο Parham υπήρξε αρκετά έντιμος να παραδεχθεί την παρουσία απατηλών και δαιμονικών πνευμάτων,
διεχώρισε, όμως, τις καταστάσεις που βίωσε εκεί σε δαιμονικές και σε
καθαρά ανθρώπινες, αν και είναι σίγουρο ότι οι ακραίες ανθρώπινες
συμπεριφορές ωφείλοντο και αυτές σε επήρεια των πονηρών πνευμάτων.
Εξ αιτίας αυτής της εντιμότητάς του, ο Parham αποκλείστηκε από τις
συνάξεις, και μαζί του αποκλείστηκε από το Πεντηκοστιανό Κίνημα και η
ενημέρωση ότι κάποιος μπορεί να λάβει ένα πνεύμα διαφορετικό από το
Άγιο Πνεύμα, κατά τις πνευματιστικές τους συνάξεις.
Μέσα
σε μικρό χρονικό διάστημα, η «Πεντηκοστιανή φωτιά» της οδού Azusa
έσβησε ατό τις εσωτερικές ίντριγκες και τη διδασκαλία του Seymour
ότι μπορεί κάποιος να χάσει το Άγιο Πνεύμα εξ αιτίας της αμαρτίας. Με
μία τέτοια διδασκαλία τώρα οι χιλιάδες άνθρωποι, που κάποτε κατέκλυζαν
την οδό Azusa, μειώθηκαν στους είκοσι. Όπως είναι κατανοητό, οι πρώτοι
Πεντηκοστιανοί απέρριψαν αυτή τη διδασκαλία του Seymour και συνέχισαν να
πιστεύουν ότι ένας μπορεί να «είναι σεσωσμένος», να «έχει το Άγιο
Πνεύμα» και να μη ζει με αγιότητα.
Ἀντιαιρετικὸν Ἐγκόλπιον www.egolpion.com
Read more: http://www.egolpion.com/azusa.el.aspx#ixzz2pk9Km85K
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου